KEI'S STUDY ROOM
ホームページ最新月全表示|携帯へURLを送る(i-modevodafoneEZweb

2004年7月
前の月 次の月
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
最新の絵日記ダイジェスト
2021/02/05 complex
2019/07/31 Considerate
2019/03/19 14年
2013/08/10 scorching hot days
2010/01/31 お久しぶり

直接移動: 20212 月  20197 3 月  20138 月  20101 月  200710 9 月  20062 1 月  200512 11 10 9 8 7 6 5 4 3 2 1 月  200412 11 10 9 8 7 6 5 4 3 月 

2004/07/30(金) Carrying out
complete the resume for handing in
If can, complete English 2 report.
Prepare things for tomorrow.

2004/07/29(木) Today's plan
Today's plan

To the post office and the bank.
Confirm the hotel

I was able to carry out the plan.

2004/07/07(水) シェークスピア2
ロンドンで生活するようになったのは1588年ごろらしい。92年には、すでに俳優と劇作家としての成功を手にしており、ほどなくして3代目サウサンプトン伯ライアススリーの後援をうけるようになった。

当世風にエロティックな2編の物語詩「ビーナスとアドニス」(1593)と「ルークリース凌辱」(1594)の出版により、シェークスピアは、ルネサンスの才能ある人気詩人としての名声を確立した。また、このころ書いたとされる「ソネット集」は、長いあいだ、原稿のままで回覧され、1609年になって出版された。この「ソネット集」の主人公は、シェークスピア自身らしき詩人である。美貌(びぼう)と徳目をあわせもつ青年貴族に献身しながら、神秘的で不実な女性「ダーク・レディ」に心をうばわれる様や、詩人の友人が「ダーク・レディ」に魅了されたことから生じる三角関係が、情熱的な激しさと深い心理的洞察をもってえがかれている。

しかし、現代でのシェークスピアの評価は、これらの詩の作者としてではなく、明らかに彼が書き、手をいれ、または共同執筆した、三十数編の戯曲にもとづいている。これらの戯曲は、当時、一般的な人気は高かったにもかかわらず、同時代の知識人たちから高く評価されることはあまりなかった。彼らは、当時の演劇を低俗な娯楽とみなしていたのである。

2004/07/05(月) シェークスピア1
イギリスの劇作家・詩人。今日もなお、史上もっとも偉大な劇作家といえよう。その戯曲は、多様な登場人物たちの描写をとおして、人間を行動にかりたてる根源についての深い見識を呈示している。音声表現と所作の多用によって統一された審美的な効果を生みだす、詩的かつ劇的な手法の採用は、シェークスピアの非凡な功績である。また、個人的、社会的、普遍的な状況での人間の行動の根底的な動機づけを表現するために、劇中で詩を使用したことは、文学史におけるもっとも偉大な業績とされている。

2004/07/04(日) egg
アメ文研究2 レポ課題
‘THE EGG’Sherwood Anderson
再レポである。かなり厳しい。

A 農本社会から工業社会への移行がFatherを含む、19C末アメリカの人々にいかなる影響を与えたのか


アンダーソン Sherwood Anderson 1876〜1941 アメリカの小説家。オハイオ州の小さな町キャムデンに生まれ、仕事の安定しない父について州内の町を転々としたあと、8歳でクライドという小さな町におちつく。14歳で正規の学校教育を中断し、その後は雑多な仕事をしたり米西戦争に志願したりしたが、24歳のときシカゴにでて、広告会社のコピーライターとして手腕を発揮する。32歳のときオハイオ州にもどって塗料の製造販売会社を設立し、実業家の仲間入りをした。

文学に関心をしめし、小説を書きはじめたのはこのころからである。1912年、突然、失踪。原因は経営不振による神経衰弱であったが、じつは回心を体験して芸術のために日常生活をすてようとしたのだ、という、世に名高いアンダーソン神話を生んだ。この回心神話は、のちのビート・ジェネレーションやヒッピー世代にまで影響をおよぼした。翌13年、妻子をのこしてシカゴにうつり、ドライサー、サンドバーグ、フロイド・デルら、シカゴ・ルネサンスの文学者グループと親交をむすぶ。

2004/07/03(土) egg 2
II 「ワインズバーグ・オハイオ」

アンダーソンが作家として一躍有名になったのは、連作短編集「ワインズバーグ・オハイオ」(1919)の出版による。代表作となったこの作品で彼は、農業中心から工業中心へと激変する19世紀末のアメリカ中西部の架空の田舎町ワインズバーグを舞台に、愛と理解をもとめて苦悩する底なしの孤独と絶望の人間ドラマを哀感をこめてえがきだした。作品の中心には人生にめざめはじめた一青年が配置され、町の住人たちの心の内部とかくされた美が、うきたつように構成されている。

ジャズ・エージとよばれる繁栄と享楽の1920年代にあっても、アンダーソンは一貫して小さないなか町の片隅で孤独をいだいて生きる無名の人間たちに関心をむけ、長編小説「貧乏白人」(1920)、短編集「馬と人間」(1923)などのすぐれた作品を発表した。20年代後半以降、その名声に陰りがさしはじめるが、33年には短編集「森の中の死」、40年に生前最後のエッセー「ホーム・タウン」などの佳作を発表している。これらは、アメリカの小さな町とそこに生きる人々が、彼の文学のかわらぬ主題であったことをよくしめしている。

III 次世代作家への影響

フォークナーはアンダーソンについて「ぼくの世代のアメリカ作家たちの父である」と評したが、これは的確な言葉である。「ワインズバーグ・オハイオ」にみられるように、彼は伝統的な小説技法に背をむけ、省略と暗示の手法で人間の本質を一瞬にうかびあがらせ、そのかくれた内面をエピソード形式でさぐるという新しい方法を導入し、短編小説にも革新をもたらした。

彼の文学の魅力は、人生の流れからとりのこされ、孤独にくるしむ平凡な人間の中に美しくも悲しいドラマがあることを、平易な語り口で表現したところにある。

2004/07/02(金) egg 3
| Top | Study Questions

1. At the end of "The Egg," Anderson’s narrator writes, "I wondered why eggs had to be and why from the egg came the hen who again laid the egg." Analyze the multiple symbolism of the egg, what it comes to represent by the end of the story, and how Anderson uses it to unify his narrative.

2. Paraphrase the above quotation from "The Egg " as follows: "I wondered why stories had to be and why from the story came the storyteller who again produced the story." Each of the anthologized stories from Winesburg, Ohio bears some relation to George Willard. Discuss the significance of this relation, using the paraphrased quotation, if helpful.

3. Anderson and Cather were contemporaries and each chose to write about regional life. Compare and contrast the narrators of "The Egg" and "My Mortal Enemy." What significance does the story each narrator tells have for the narrator’s own developing consciousness? What role does region play in that developing consciousness?

4. Discuss "Death in the Woods" as a story of initiation.

5. Discuss the symbolism in "Death in the Woods." What is suggested by the narrator’s comment that "The running of the dogs may have been kind of death ceremonial"? Comment on the almost mystical illumination that the incident, the silent tableau, and the presence of death had for the boy.

Writer whose prose style, derived from everyday speech, influenced American short story writing between World Wars I and II. Anderson made his name as a leading naturalistic writer with his masterwork, WINESBURG, OHIO (1919), a picture of life in a typical small Midwestern town, as seen through the eyes of its inhabitants. Anderson’s episodic bildungsroman has been compared often to Edgar Lee Masters’ Spoon River Anthology.

"The young man’s mind was carried away by his growing passion for dreams. One looking at him would not have thought him particularly sharp. With the recollection of little things occupying his mind he closed his eyes and leaned back in the car seat. He stayed that way for a long time and when he aroused himself and again looked out of the car window the town of Winesburg had disappeared and his life there had become but a background on which to paint his dreams of his manhood." (from Winesburg, Ohio)
Sherwood Anderson was born in Camden, Ohio. His parents led a transient life, moving from one place to another after work. His father had served in the Union Army and declined from the saddlery-and-harness business into odd jobs of house- and sign-painting. Anderson attended school only intermittently, while helping to support his family by working as a newsboy, housepainter, stock handler, and stable groom. At the age of 17 he moved to Chicago where he worked as a warehouse laborer and attended business classes at night. During the Spanish-American war Anderson fought in Cuba and returned after the war to Ohio, for a final year of schooling at Wittenberg College, Springfield.

For the next few years Anderson moved restlessly around Ohio. His life calmed down for some time with marriage and with work as a paint manufacturer. After suffering an emotional crisis - more or less orchestrated by Anderson himself - because of the conflicting demands of his family, business and creative life, he left his wife, ’bourgeois lifestyle’, and moved to Chicago. There he took again a job in advertising and joined the so-called Chicago Group, which included such writers as Theodore Dreiser and Carl Sandburg.

2004/07/01(木) egg 4
Anderson’s two first novels were WINDY MCPHERSON’S SON (1916) and MARCHING MEN (1917), both containing the psychological themes of inner lives of Midwestern villages, the pursuit of success and disillusionment. His third novel, Winesburg, Ohio, was "half individual tales, half long novel form", as the author himself described it. It consisted of twenty-three thematically related sketches and stories. Written in a simple, realistic language illuminated by a muted lyricism, Anderson dramatized crucial episodes in the lives of his characters. The narrative is united by the appearance of George Willard, a young reporter, who is in revolt against the narrowness of the small-town life and who acts as a counterpoint to the other people of the town. The individual tales of Winesburg, Ohio, and Anderson’s other collections of short stories, THE TRIUMPHS OF THE EGG (1921), HORSES AND MEN (1932), and DEATH IN THE WOODS (1933), directed the American short story away from the neatly plotted tales of O. Henry and his imitators. The stories in these books are characterized by a casual development, complexity of motivation, and an interest in psychological process.

In 1921 Anderson received the first Dial Award for his contribution to American literature. He travelled widely in Europe - in Paris he met Gertrude Stein, whose work he much admired. "She is an American woman of the old sort, one who cares for the handmade goodies and who scorns the factory-made foods, and in her own great kitchen she is making something with her materials, something sweet to the tongue and fragrant to the nostrils." After he returned back to the United States, he settled in New Orleans, where he shared an apartment with William Faulkner. He wrote, among others, the novel DARK LAUGHTER (1925), which became a bestseller. In the story the disillusioned protagonist travels down the Missisippi imagining the kind of book Mark Twain might now write.

From New Orleans Anderson moved to New York for some time, and from there finally to Marion, Virginia, where he built a country house, and worked as a farmer and journalist. He travelled again in Europe and wrote to his son John, a young painter: "I’ve a notion that, in America, you will be less bothered with homosexuality inclined men. However the arts have always been a refuge for such men. They are, as I think you have guessed, the less vigorous men. There is some distinct challenge of life they do not want to meet, and can’t meet." In 1927 he bought both of Marion’s weekly newspapers, one Republican, one Democrat, and edited them for two years. To earn extra income he continued his series of lectures throughout the country. Commissioned by Today magazine, Anderson studied the labor conditions during the Depression and collected his articles in PUZZLED AMERICA (1935). Anderson’s newspaper pieces were collected in HELLO TOWNS (1929), RETURN TO WINESBURG (1967) and THE BUCK FEVER PAPERS (1971).


 Copyright ©2003 FC2 Inc. All Rights Reserved.